Wednesday, January 12, 2011

Pemuda Jalanan dalam kenangan

Salam.
Pemuda Jalanan telah 'pergi'.
Bukan pergi meninggalkan dunia, tetapi pergi meninggalkan kita.
Oh ya..lupa saya nak memperkenalkan diri. Nama saya Alif (bukan nama penuh). Saya anak pertama Pemuda Jalanan, satu-satunya setakat ini. Saya masih muda, berjalan pun masih tak tahu. Tapi saya sudah pandai menulis, seperti yang tuan-puan sedang baca.
Tidak lama selepas saya dilahirkan mama telah tunjukkan 'coretan-coretan' ayah kepada saya, antaranya Kegelapan-Hidup.
Tuan-puan jangan salah faham. Ayah masih ada. Ada berdekatan saya dan mama. Masih ada dalam dunia yang gelap ini (ayah selalu kata dunia kita gelap). Tapi ayah sudah tak rasi berada dekat dengan dunia. Dunia ayah hanya ada saya dan mama. Ayah tak betah ke mana-mana. Sebab itu tuan-puan sudah lama tidak nampak ayah saya.
Saya bukan nak bercerita tentrang ayah saya tapi dengan senang hatinya ingin saya beritahu kepada tuan-puan yang saya akan mengambil alih Kegelapan-Hidup.
Ya..betul..mulai hari ini juga.

No comments: