Saturday, March 03, 2007

BUNGA-BUNGA CINTA

Istimewa buat Mawar, Seroja, Anggerik dan Teratai.
Kalian tak akan aku lupa-lupakan.



Cinta tidak datang dan pergi. Ia muncul dan kekal di hati. Namun sekali ia pergi ia tak akan kembali lagi. Dalam membicarakan soal cinta, diriku seumpama seekor kumbang. Bagi kumbang seperti aku, apalah yang dapat aku fahami dengan madah seperti ini. Namun aku ada satu kisah untuk diceritakan. Mungkin kisahnya berkaitan dengan cerita cinta. Cinta aku terhadap empat bunga. Percintaan ini aku tempuhi dalam pengembaraan aku mengelilingi rimba hidup lantas menghirup madu-madu pada bunga-bunga yang liar mengharum. Begini kisahnya…..


bersambung...

2 comments:

Anonymous said...

akummm..
wei en aku, dah lama sgt dah ni kisah pasai bunga2 cinta 2 tak bsambung....takkan dah xdak idea dah kot...citer 2 bez tapi xdak kesudahan...hanya intro ja, xcukup 2 bro...aku pun nak jgk tau pasai bunga2 yang penah kembang kat hati hg 2...bukan senang nak dapat citer 2 dr hg..hehe...mcm2 psoalan dah timbul dalam kepala hotak aku, kot2 la aku kenai ke bunga2 tu... "cik mata" ke? "cik spek" ke? apapun aku harap la g dapat sambung citer 2...

pemuda jalanan said...

ni kalau ada 'cik mata' aku tau sapa yg komen.
sabo..sabo la.kalau bab-bab pompuan tak boleh gelojoh. :-)