Sunday, April 01, 2007

KEGELAPAN HIDUP (8)

Mesej dari Aku

[TEKS LUPUT]

10 comments:

Anonymous said...

weiii machaa...
hg ni tak abih2 ngan benda haram jadah 2... cakap pandai...nak muhasabah diri konon..rindu konon...pada hal hg terikat ngan benda 2 seumur idup dah...berubah la sebelum terlambat...ingatla ckit, apa yang kita buat sekarang ni, anak2 kita pun akan terikut jgk...jangan nyesal sebelum terlambat dah la kawan!!!

pemuda jalanan said...

huhu..

cLinaku said...

nak lari dr bende ni perlu kekuatan esp dr segi mental..kau benci tapi rindu, tu yg susah..
makin jauh ko lari makin kuat lak bende tu kejar ek.Eniwei all the best..baca entry ko ni mengingatkan kisah2 tertentu.wsalam.

siamanggagapns said...

Anonymous,

Gua rasa berilah peluang & masa pada pj untuk berubah... gua dulu macam dia jugak bila baru berhijrah ke kl ni.. banyak buat salah, tapi bukan ketagih macam pj tapi ketagih benda lain (tak nak buka aib)...
nanti satu hari pasti pj sedar... dan ketawakan perbuatannya ni... sia.. sia.. har..har..har...

Anyway... blog ni dia yang punya.. biarlah dia luahkan rasa apa yang patut...

Anonymous said...

siamanggagapns....
aku paham memang la blog ni dia yang punya...aku cm komen pasal perangai dia yang tak leh tinggal benda haram 2 ja sebabnya, aku dlu pun macam dia...bukan setakat macam dia je malah aku lebih jahat lagi dari dia...tapi tak payahla aku nak citer pasai aku...aku nasihatkan dia 2 sebab aku kenai sangat2 la dia...sebab saban hari dan waktu aku tengok dia...kita yang dah sedar ni memang patut untuk sedarkan dia...anyway pj, you know what you did coz you r yourself....chow...

siamanggagapns said...

Anonymous,
Gua faham...gua faham...
tapi kalau nak berubah ni...
kita perlukan MASA...
berilah MASA untuk dia berubah...

nasihat lu tu bagus juga...
"you know what you did coz you r yourself"

pemuda jalanan said...

clinaku,
teringatkan kisah2 tertentu?biasa la sis..dlm msyrkt kita benda ni dah jd 'normal'.

siamanggagapns,
bro,pengalaman tu ilmu yg paling berharga.
kita ketawakan diri sendiri n org ketawakan kita..sama ke?

anonymous,
bila hang ckp hang kenal aku n hang hadap aku hari2..aku tahu siapa lu.Aku jahat ke?Aku nak hang jawab secara jujur.Aku jahat ke?
Aku jahat dengan org lain ke?
hari-hari hisap dadah,itu la yg selalu hang ulang2 dkt aku.ciss..aku tak suka dgn ayat tu.

Anonymous said...

pj....
aku tak kata pun hg ni jahat...kalu hg jahat dah lama dah aku suh hg blah...hahahaha...
takkan kalu hg ni jahat aku nak dok ngan hg sampai 3thn kot.. hg pun ada gak yg dok kutuk aku, hg kata aku ni macam budak2, takkan aku suka kot hg kata camtu?
kata2 aku 2 tak dak makna pap2 pun, juz joke je... setakat nak menghibur hati...hg tau apa yg hg buat dan hg tau sapa diri hg, peduli la pa orang nak kata, yg penting hg buat apa yg hg rasa betoi dan kena ngan taste hg...betoi x? huhuhuhu

pemuda jalanan said...

bukan budak2 la tp
keanak-anakan haha..
hang tu tunangan orang,tahun depan isyaAllah nak kahwin,buang ler sifat 'kotor' hang tu.Hang faham kan sifat 'kotor' apa yg aku maksudkan.

Anonymous said...

pj....
kdg2 sifat keanak-anakan 2 penting dalam meng'harmoni'kan sesuatu hubungan...serius selalu takkan menjamin kebahagiaan 100%...kan sifat 2 dapat buat orang ketawa, bukan maksud aku buat lawak tapi maksud aku menceriakan kawan2 aku or insan yang paling aku sayang... aku faham sifat 'kotor' yang hg maksudkan 2...sifat 2 hanya aku sorang ja, bukan aku merosakkan orang lain pun...hehehe sifat 2 hanya utk isi masa boring aku je...tapi kat hati aku hanya dia je yang ada...hg pun kdg2 ada sifat biul ngan angau jgk...eleh tak nak ngaku plk....