Wednesday, November 22, 2006

SURAT DARI AKU

Assalamualaikum..

Apa khabar Kau di sana. Semoga sihat sejahtera hendaknya. Maaf jika kehadiran surat Ku kali ini mengganggu diri Mu. Kenapa Aku berfikiran sedemikian? Tidak pula Aku mencatatkan ini surat yang keberapa Aku kirimkan buat Kau. Setiap bulan Aku kirimkan. Hanya sekadar untuk bertanya khabar. Sihatkah Kau di sana? Dapatkah Kau menyesuaikan diri tanpa Aku di sisi? Kini sesudah sekian lama, satu pun belum Kau balas. Kenapa? Aku tak mahu membuat penilaian yang tidak elok tentang Kau. Mungkin Kau sibuk. Tapi mana mungkin sesibuk itu. Atau mungkin Kau sudah lupakan Aku. Percayalah, Aku tidak pernah lupa untuk memikirkan tentang Kau. Jauh sekali melupakan.
Masih ingatkah Kau di saat kita mengubah takdir di mana Kau dan Aku berpisah. Tidak pernah di buat orang, Kau dan Aku berpisah. Kau dan Aku adalah sejiwa. Mana mungkin berpisah. Tapi kita lain. Entah kenapa, Kau mengambil keputusan untuk berpisah dengan Ku. Dan entah kenapa cepat pula Aku bersetuju.
Tapi bukankah kita sejiwa. Biar jauh di hujung dunia Kau dan Aku tetap satu. Kau tak pernah hilang dari hidup Ku. Percayalah. Aku tidak pandai berkata-kata. Setiap detik, setiap waktu Aku teringatkan Kau. Tidak putus-putus Aku melayangkan warkah buat Kau. Tak pernah putus. Tapi kenapa?
Mungkin Kau sudah punya Aku yang lain. Aku yang lebih sempurna. Aku yang seperti kata Kau, mampu memberi Kau seribu permintaan. Dan mampu pula menunaikannya. Bukan seperti Aku..Aku yang tak punya apa-apa.

Yang sentiasa mengingati,
AKU


22NOV06,8.17PM

2 comments:

abiumar said...

Surat untuk siapa tu??? Boleh ustaz tahu hehe.

Cantik surat tu.

Alif Azhar said...

surat untuk Kau..hehe..