Sunday, October 15, 2006

KEGELAPAN HIDUP

HANGPA MACAM SAMPAH BILA HANGPA STIM

[TEKS TAMAT TEMPOH - 4 DISEMBER 2007]

11 comments:

Mour Jehan said...

aku rasa blog nie ko create sbg tmpt nk luah isi hati ko...baru aku tahu,perkara ini yg wat ko jd rendah diri..tp igt la,ada ramai lg yg teruk kt luar sana..kesedaran yg timbul dlm jiwa ko pon dh dikira ok..benda cmni mmg susuah nk 'lepas'..pelan2 la ko cuba..

Hati Pecah said...

cik jehan~aku bukan merendah diri.
thanks sbb singgah.

Hanya DiriMu Tuhanku said...

Terkejut...ape yang luar biasa dah menjadi biasa...apa yang haram menjadi halal...Mungkin ini lumrah kehidupan yang telah hampir ke penghujung...Hanya mampu berdoa...andai benar apa yang telah kau lakukan benar..sebenar2nya, aku mohon sangat2 Allah hapuskan rasa egois yang kau sendiri tak sedar..Tanpa mengenal sape kamu..doa hanya dalam solatku..agar insan seperti dirimu akan berubah..Maybe bukan hari ini...atau esok..tapi untuk hari esok..atau mungkin saat itu kita semua merintih menghadapi kematian...Takkan ada siapa yang dpt mengubah kamu selain dirimu...dan aku mungkin dpt meratapi kehidupan insan yang tak dikenali..musnah tanpa keindahan...

Hati Pecah said...

kadang-kadang kita lakukan sesuatu tu disebabkan kita bodoh.disebabkan kita tak tahu.
anda sudah tahu?
anda masih nak lakukan?
anyway..welcome.

Hanya DiriMu Tuhanku said...

Kenapa tak dicari kebenaran tu...Kalau tau perbuatan tu bodoh kenape nak teruskan..Itu bermaksud kite sengaja menjejak kebodohan...Nape harus mempertikaikan kejadian Tuhan...Allah telah jadikan manusia sebagai makhluk yang paling hebat...Diberi akal fikiran yang cukup sempurna ...Subhanallah..Maha Kaya Tuhan Kita...Aku mahu berpegang pada MU yang 1...Dalam hidup ini hanya ada dua jalan yang pasti...baik dan buruk...Allah telah memberi peluang untuk kite pilih salah satu dari jalan itu...Nape pilih jalan buruk???Coz bodoh???Jawapan yang paling naif pernah aku denga...Terlalu naif..Bukan niat dihati ini untuk memberi ceramah untuk kamu...Tapi aku sedar aku juga punye adik lelaki...yang masih mencari kehidupan die...MAsih kabur...dan aku punyer kawan2 di luar sana yang perlukan sesuatu yang bermakna seperti kau...Aku dah tengok kehidupan orang seperti kau...Sedih.Orang yang aku hormati dan sayang telah jauh menyimpang...Tapi aku hanya dapat berdoa...dan kini hanya menunggu kematian...Semoga Allah memberi jalan kebenaran padanya....

Hati Pecah said...

aku tahu pasti akan ada satu tanggapan yg buruk bila aku publish benda-benda macam ni..
kelihatan mendedahkan masyarakat kita dgn benda2 yg kita mmg tak mahu..kita tak suka..
aku sendiri tak ada niat nak berbangga2 dgn benda yg mmg jelas salah.
org 'luar' tak faham..
ada 2 jenis manusia..
1,manusia baik..
2,manusia jahat..
bagi manusia yg baik tu dia sepatutnya bersyukur..
yg jenis kedua ni tak ada siapa yg faham..
dia pun tak mahu jadi jenis yg kedua..

Hanya DiriMu Tuhanku said...

Aku memang bersyukur dilahirkan sebagai insan yang masih dibawah pertimbangan yang waras...Aku bawa haluan aku sendiri..Tak pernah aku rasa diri aku jahat sebab aku tahu ada yang lebih jahat dari aku...tapi tak pernah pula aku rasa baik sebab aku tahu ada yang lebih baik dari aku..Aku tak rasa aku hebat sebab aku tahu ada yang lebih hebat...tak pernah pula aku rasa lemah sebab aku tahu ada yang lebih lemah dari aku...Dan aku tahu ada orang yang terlalu lemah menghadapi dugaan hidup..Orang yang tak mampu menghadapi dugaan kecil yang Allah kurniakan padanya..sedangkan ada lagi insan yang punyer dugaan yang lebih hebat dari kau..Aku tau kamu lelaki...jangan terlalu ego...Ego dengan pencipta sendiri..Ingatlah...kita terlalu kecil untukNya...walau siapapun kita...kita mestyi ingat kita mesti kembali pada Dia....Plz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Hati Pecah said...

ok.
TQ..

Aku Pun sampah said...

Wei best nyer ko...nak jadik cam ko leh????

Hati Pecah said...

tak boleh.

aku pun sampah said...

Wei takkan tak leh kot..teringin gak aku ade perasaan cam ko...bak orang kate...jadi lalok..best ape...aku dah boring jd normal..aku nak jd canggih cam ko...ape2pun ko dah jd idol aku..Petang ni aku nak cr gak 'benda' tu...nak try test power...